Sertifisering

Elektronisk sertifisering sparer deg for tid og penger, i tillegg er det bra for miljøet da vi fjerner transporten av dokumentene.

Vi sertifiserer alle dokumenter via TradeCert. TradeCert gir deg oversikt over alle bedriftens utstedte dokumenter. Systemet både forenkler overholdelse og øker kontrollen av dokumentasjonen.

Certificate of Origin

Det er raskt og enkelt å bruke TradeCert. Du må fylle ut en «Formal Undertaking» (fås via epost fra Skien Handelskammer) og opprette en profil hos TradeCert. Fyll ut all informasjon. Systemet lagrer enkelt informasjon, noe som betyr at du ikke trenger å skrive om neste gang du søker. Hvis du ønsker at vi sertifiserer fakturaer eller andre dokumenter, kan du også enkelt laste dem opp via TradeCert.

Når søknaden er godkjent og dokumentene er ferdig sertifisert av Skien Handelskammer, vil du få en epost om at dokumentene er ferdige og kan skrives ut fra din profil i TradeCert. Dokumentene printer du selv ut på hvitt papir. Dersom det ønskes «vått» stempel, velges «print at chamber». Dokumentene vil da bli stemplet og signert manuelt, og sendt pr post.